Vihdin Hautaustoimisto Levolle Lasken Oy

Tuotteiden ja palveluiden yleiset myynti- ja toimitusehdot

SOPIMUKSEN/KAUPAN KOHDE

Kaupan ja sopimuksen kohteena on hautaamiseen ja hautauspalveluihin liittyvät tuotteet (arkut, uurnat, kukat, kuljetukset yms.) sekä palvelukokonaisuudet.
Vihdin Hautaustoimisto Levolle Lasken Oy:n (jäljempänä Myyjä) toimitusehdot koskevat kaikkea asiakkaille tilausten pohjalta toimitettavaa myyntiä tilaustavasta riippumatta. Levolle Lasken Oy:n tilaustapoja ovat puhelin-, sähköposti-, myymälä- ja verkkokauppatilaukset sekä muut erikseen sovitut tilaukset.

TILAAMINEN JA VAHVISTAMINEN

Sopimus hautauspalveluista syntyy myyjän ja tilaajan (kuolinpesän ilmoittajan) välille. Sopimus syntyy, kun tilaaja vahvistaa Myyjän tekemän tarjouksen (sähköpostilla) tai kirjallisen tilaussopimuksen allekirjoituksin. Vahvistuksen jälkeen vain tilaaja voi tehdä muutoksia tilaukseen. Myyjää sitoo tilauksessa vaitiolovelvollisuus myös suhteessa muihin kuolinpesän osakkaisiin.
Kuolinpesän osakkailla on mahdollisuus puolestaan tiedustella hautausjärjestelyistä tilaajalta. Myyjä vahvistaa tilaukset ja muutokset sähköpostitse tai tilaussopimuksen allekirjoituksen yhteydessä. Tilaajan velvollisuus on lukea vahvistus ja huomauttaa siinä mahdollisesti olevista virheistä ja puutteista kolmen (3) arkipäivän kuluessa.

↓ VERKKOKAUPPAMYYNTIÄ KOSKEVAT EHDOT ↓

TILAAMINEN VERKKOKAUPASTA

YRITYS 3145124-2 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: info@levollelasken.fi
Puhelin: 040 510 7053
Postiosoite: Riihitie 4, 03400 VIHTI

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

MAKSAMINEN VERKKOKAUPASSA

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

MAKSUTAVAT

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

TOIMITUS

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

PALAUTUKSET

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.
HUOMIOITAVAA!
PALAUTUSOIKEUS EI KOSKE KAIVERRETTUJA NIMIKYLTTEJÄ TAI MUITA TUOTTEITA, JOISSA VAINAJAN TIETOJA ON NÄKYVISSÄ. ASIAKKAAN TULEE ENNEN TILAUKSEN JÄTTÄMISTÄ VARMISTAA, ETTÄ TILATTAVASSA TUOTTEESSA ON PERSONOITUJEN TIETOJEN OSALTA TOIMITETTU OIKEAT TIEDOT.

TILAUKSEN PERUUTTAMINEN VIRHEVASTUU JA REKLAMAATIOT

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

↑ VERKKOKAUPPAMYYNTIÄ KOSKEVAT EHDOT PÄÄTTYVÄT ↑
HAUTAUSTOIMINTAA OHJAAVAT LAIT JA ASETUKSET

Myyjä noudattaa toiminnassaan hautaustoimilain määräyksiä, jonka mukaan vainaja on haudattava tai tuhkattava ilman aiheetonta viivytystä. Vainajan ruumista käsitellään kunnioittaen ja vainajan muistoa arvostaen. Vainajan ruumiin hautaamisessa ja tuhkaamisessa sekä tuhkan käsittelyssä kunnioitetaan vainajan katsomusta ja toivomuksia.

LASKUTUSKÄYTÄNTEET

Myyjä lähettää tilaukseen liittyvät laskut tilaajalle kuolinpesän nimelle kirjoitettuna, jotta ne voidaan liittää perunkirjoitukseen. Koska kuolinpesä ei voi toimia sopimuskumppanina, on tilaaja vastuussa laskujen maksamisesta.
Hautaamiseen liittyvät laskut ovat ns. ensisijaisia kuolinpesän maksuja ja laskun maksajalla on oikeus saada maksu kuolinpesän varoista esittämiään maksutositteita vastaan.

TIETOJEN OIKEELLISUUS

Tilaaja vastaa siitä, että kaikki tiedot on annettu oikein. Myyjä ei ole vastuussa tilaajan antamien mahdollisten virheellisten tietojen kuten osoitteiden, puhelinnumeroiden tai sähköpostiosoitteiden aiheuttamista haitoista eikä vahingoista. Myyjällä on oikeus laskuttaa tilaajalta virheellisten tietojen aiheuttamat lisätyöt. Näissä tapauksissa Myyjällä ei ole myöskään korvausvelvollisuutta tilaajalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutuneesta suorasta tai välillisestä vahingosta. Tilaajaa informoidaan lisäkuluista viipymättä.
(Yleisimpiä lisäkustannuksia ovat arkun vaihtaminen vainajan virheellisesti ilmoitetusta koosta johtuen, tuhkauksen estävä tahdistin ja vainajan sijaintiin liittyvät virheellisyydet.)

KUVAT JA MYYNTIMATERIAALIT

Arkuista, kukista, uurnista ja muista tuotteista Myyjän verkkosivuilla näkyvät kuvat ovat viitteellisiä ja esimerkinomaisia. Verkkosivuilla näkyy vastaava tuote, jonka vuoksi toimitettavan ja internetsivuilla näkyvän tuotteen välillä saattaa olla pieniä eroja. Erot johtuvat käytettävistä luonnonmateriaalista. (Puun syyt ja oksat sekä kukat ovat aina yksilöllisiä.) Lisäksi materiaalien viimeistelyssä saattaa olla eroja.

TUORETUOTTEISTA

Kukkien osalta noudatetaan toimittavan kaupan toimitusehtoja. Huomioitavaa on, että kaikki Myyjän ja kukkakaupan sivuilla näkyvät kuvat ja kuvaukset ovat esimerkinomaisia. Kaikki tuotteet valmistetaan käsityönä tilausten pohjalta ja siksi lopputuloksessa voi olla hieman tyylieroja. Mikäli jokin kukkalajike joudutaan korvaamaan toisella, pyrimme valitsemaan korvaavan kukan, joka mahdollisimman hyvin vastaa alkuperäistä tuotetta. Tuotteet valmistetaan kuitenkin aina niin, että se vastaa tilauksen hintaa.
Kukkasidonnat tulee tilata 7 päivää ennen toimitusta. Näin voimme parhaiten varmistaa kaikkien kukkalajikkeiden saannin. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä Myyjälle. Kukat toimitetaan siunaustilaisuuteen tuntia ennen siunaustilaisuuden alkua. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske tuoretuotteita.

MUU HAUTAUSTOIMINTAAN LIITTYVÄN INFORMAATION ANTAMINEN

Myyjä kertoo hautaamiseen liittyvien palveluntuottajien tietoja verkkosivuilla, tarjouksissa ja vahvistuksissa. Tällaisia palveluntuottajia ovat muun muassa krematoriot, seurakunnat, pitopalvelut, ravintolat, ohjelmapalvelut. Sopimus toimitettavista palveluista syntyy aina palveluntuottajan ja asiakkaan välille. Palveluntuottajat myös laskuttavat toimittamansa palvelut suoraan kuolinpesältä/tilaajalta.
Myyjä ei vastaa palveluntuottajien hinnoittelusta eikä laskutuksesta. Myyjä informoi ja neuvoo asiakasta palveluhankinnoista mahdollisuuksiensa mukaan.

TILAUKSEN PERUMINEN JA MAHDOLLISET PALAUTUKSET

Varsinainen myynti ja sopimus syntyy asiakkaan pyytämän tarjouksen ja vahvistuksen jälkeen. Kaupankäyntiin noudatetaan etäkauppalain säädöksiä. Pyydämme huomioimaan, että tilaajan antaessa luvan hautausjärjestelyjen aloittamiseen ennen etäkaupan säännöissä määrätyn peruutusajan umpeutumista syntyy tilaajalle korvausvastuu tehdystä työstä ja jo toimitetuista tuotteista. Myyjä tekee palvelutyön asiakkaan suullisen vahvistuksen jälkeen tilaustyönä. Mikäli tilaaja haluaa perua tai muuttaa tilausta se on mahdollista. Etäkauppalain mukaisesti tilaajalle on kuitenkin muodostunut korvausvastuu jo tehdyn työn ja toimitettujen tuotteiden osalta. (Esimerkiksi arkun peruuttaminen tai vaihtaminen on mahdollista vain siihen asti, kunnes vainaja on laitettu arkkuun.)
Tilaukset tehdään yksilökohtaisesti tilaajan Myyjälle vahvistaman tilausvahvistuksen pohjalta. Tilauksen voi peruuttaa puhelimitse. Tällöin tarkistetaan toimituksen vaihe ja siihen mennessä tehdyt toimet tilaajan tulee korvata.

VIRHEVASTUU JA REKLAMAATIO

Myyjällä on lakisääteinen virhevastuu myydyistä palveluista ja tuotteista. Virhe- ja reklamaatiotilanteissa pyrimme aina korvaamaan tuotteen uudella vastaavalla tuotteella niin pian kuin mahdollista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ensisijaisesti olemaan välittömästi yhteydessä joko sähköpostilla tai puhelimella Myyjään. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Noudatamme toiminnassamme hautaustoimilain määräyksiä ja kunnioitamme kansallisia perinteitä sekä hautausalan yleisiä ohjeistuksia.

Table of Contents